Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Sabtu, 31 Oktober 2009

Laptop yang comel.


Gembiranya aku hari ini, pucuk dicita ulam mendatang... Tak sangka-sangka, hari ini aku dapat memiliki sebuah laptop baru. Memang suka sangat, ringan aje. Tak susahlah nak bawa ke mana-mana. Kecil sikit daripada saiz paper A4. Mudah aku nak bawa ke kelas, nak-nak minggu exam ni. Kalau tak ada lappy, mesti mengantuk tunggu murid-murid selesai menjawab kertas ujian tu. Itulah sebabnya aku tak suka jadi pengawas peperiksaan.

Laptop baruku jenama ASUS Eee PC 1000H, taklah glamor sangatpun. Tapi aku tak kira, asal dapat memudahkan kerja aku serta dapat aku teruskan membebel dalam blog ni atau dapat jumpa kengkawan kat dunia facebook tu. Dua-dua hobi ni sangat memerlukan lappy yang 'mesra alam'.. kalau asyik 'hanging' aje hangin jugak rasanya.

Tapi aku tetap sayangkan lappy lama aku Acer Aspire yg skrin dia bersaiz 15 in tu. Banyak jasanya kat aku dan juga SKBR. Kalau hilang menangislah SKBR... Iyalah segala tok nenek data SKBR ada kat dalam tu. Maklumlah aku dah pegang data selama sekolah ni dibuka, daripada murid seramai 530 orang hingga sekarang 1780, daripada 25 orang guru hingga 110 orang sekarang ni.. Cuba anda bayangkan.. data emis, smm, bmm, prestasi, dblat, dbsmat, ptk, jadual waktu, utiliti itu ini.. macam-macam lagilah.


1 ulasan:

  1. Alf Mabrook ! Tahniah atas laptop baru...!

    BalasPadam

Terima kasih, sila catat lagi!