Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Khamis, 12 November 2009

Aku skodeng 'Bapak Ayam' Part 1.

Wah, ganas betul entri aku kali ni..
Baru sebentar tadi aku menyingkap satu persoalan yang bermain di fikiran aku dan rakan-rakan sekursusku sepanjang kami berkursus di Klang ini. Baru 3 hari kursus aku dah jadi kaki skodeng pulak.. Aku memang suka menyiasat bab-bab macam ni.. ala-ala Detektif Conan pulak.

Hari pertama kursus, aku mendengar desas-desus dari teman-teman sekursus bahawa hotel tempat kami menginap ni glamor sangat dengan isu-isu 'bapak n anak ayam'. Dulu aku pernah berkursus di sini, tapi tak dengar pulak cerita2 macam ni. Persoalan pertamapun timbul.

Hari kedua aku kursus (Rabu, 11 Nov 2009), teman aku di bilik sebelah (Cikgu Malisa n Cikgu Azlina) bercerita bilik mereka diketuk pada 12 tengah malam kelmarin. Tak ada sesiapa bila diintai melalui lubang kat pintu bilik diaorang tu. Panik jugak diaorang. Cikgu Malisa kata "kat bilik kak Dilla ni kalau mengintai boleh nampak semua. Sebab bilik akak straight lorong tingkat ni.." Betul jugak kata dia. Bilik aku hujung sekali dan pintu bilik mengadap lorong tersebut. Maknanya aku boleh nampak siapa yang lalu kat lorong tu..

....bersambung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!