Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Khamis, 12 November 2009

Aku skodeng 'Bapak Ayam' Part 2.

Malam semalam kami masuk ke bilik masing-masing pukul 9.30 malam, selepas makan malam. Bilik kitaorang kat tingkat 12. Semasa nak masuk ke bilik, kami terserempak dengan 2 orang lelaki (putih botak n hitam) berada di laluan itu. Apalagi kami berpandang-pandangan antara satu sama lain.. Kami sepakat mengatakan mereka berdua tu sedang menunggu pelanggan/pelayan. Mana-mana satulah..

Kami masuk ke bilik dengan selamba je.. aktiviti kami apalagi, kalau tak menanda kertas peksa murid-murid.. jangan fikir kerja kami nak tidur aje ye.. hampir pukul 12 tengah malam, teman sebilik aku Cikgu Suhaini dah tertidur dgn kertas peksa dia. Aku tak boleh tidur lagi sebab akukan selsema dan sakit kepala.

Hampir pukul 1.00 pagi, aku terdengar bunyi bising kat luar (laluan/lorong tingkat) bilik aku.. aku cuba nak menyekodeng tapi tak sampai pulak kat lubang pintu itu..(aku rendah atau pintu tu yang tinggi sangat). Lantas akupun mengambil meja kecil . slow2 aku panjat meja lalu akupun skodeng kat lubang pintu.. Aku dapat lihat beberapa orang lelaki menunggu kat depan 2 buah bilik.. bilik no. 12--, dengan bilik 12-- (rahsia no. tu, bahaya). Akupun mengira 1,2,3,4,5,6..wah, ramainya lelaki tu..Eeee, jam-jam tu jugak aku rasa takut n gerun.

Beberapa minit kemudian, melintas 4 orang perempuan berpakaian warna merah (ala-ala macam krismas) berskirt pendek. Diaorang macam bertukar bilik. Kemudian 2 orang lelaki masuk sebuah bilik, 2 orang lagi masuk bilik yang bertentangan. Maknanya 2 bilik ni bertentanganlah antara satu sama lain. 2 oang lagi tunggu kat luar. Aku nampak slah seorang yang duduk kat luar tu macam org yang kami terserempak malam tu. Lelaki botak. Aku dan teman-teman beranggapan dialah si Bapak Ayam kat situ.

Lebih 15 minit aku jadi kaki skodeng. Sesi skodeng aku tamat jam 1.20 pagi. Baru aku terfikir kalaulah aku terjatuh dari meja tu tadi, tentu orang lelaki tu dengarkan. Bahaya jadinya. Nasib baik tak ada apa-apa yang terjadi. Ruginya teman aku tak dapat join skodeng dengan aku. Pagi tadi aku beritahu dia, dia kata napa akak tak kejutkan saya? Aku malas nak kejutkan dia, sebab dia baru aje terlelap. Nanti sakit pulak kepala dia.

Jadi kesimpulannya, terjawablah sudah persoalan yang berada di fikiran kami. Aku berharap supaya Jabatan Pelajaran Selangor dan juga Jabatan Kerajaan yang lain boikotlah hotel ini demi keselamatan peserta-peserta kursus. Risau kalau ada perkara-perkara yang tidak diingini berlaku. Carilah hotel yang berkualiti dan selamat. Masa aku kursus kat sini, ada beberapa kursus berlangsung sama dengan kitaorang. Pegawai-pegawai dari Putrajaya 2 group, Guru-guru P. Seni Ting.4 dari Kuala Selangor 2 group dan Guru-guru Pendidikan Khas dari Perak (kalau tak silap akulah) 1 group.

Aku mencipta sejarah jadi kaki skodeng kat Klang. Masa skodeng tu, aku teringat kat Mazidul tv3..kalau aku dapat call diakan best, suruh dia buat edisi siasat untuk 360.
http://www.emocutez.com

Detektif Conan aka Inspektor Gadget melaporkan,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!