Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Khamis, 5 November 2009

GAJI NOV AKAN DIBAYAR AWAL.

Gaji kakitangan awam pada bulan Nov 2009 ini akan dibayar awal. Kalau ikutkan kalendar, gaji akan dibayar pada 25 Nov.Tapi bulan ini akan dibayar awal kerana orang2 Islam akan menyambut Hari Raya Aidil Adha pada 27 Nov 2009. Jadi secara rasionalnya, gaji patut dibayar lebih awal iaitu pada 17 atau 18 Nov..

Tetapi itu hanyalah andaian ataupun teori kawan-kawan se'office' aku ajer.. Pembaca jangan terperanjat atau terkejut pulak je.. Aku saje nak gempak sebab ramai member-member aku berangan-angan supaya gaji awal..faham-faham ajelahkan duit kan dah 'kurang' kerana menyambut hari raya tempoh hari.. Serdak-serdak kuih rayapun dah licin.. kalau anak ramai, boleh jugak pinjam duit raya diaorang. Kalau cam aku ni anak sorang, tentulah duit ciputkan.. Sian kat aku.... hu hu hu.

Agak-agak, ada tak yang simpati ngan aku?

5 ulasan:

  1. salam...
    kak, sy dh btau kat kengkawan gaji masuk awal..
    maunye kena hampuk kalau salah..
    hehehe..

    BalasPadam
  2. Lillies, sorilah.. ni hah kengkawan akak sibuk nak gaji awal. Siap berdebat sekali mcm pkr dgn bn. Akak jd pemerhati je, lalu akak masukkan dlm blog. Last2 diaorang pula yang terkena.. Manyak2 soli.

    BalasPadam
  3. Harap2 la dapat gaji awal...sen ku dah kek nih...dijangka blh bertahan 2 3 hari je lg...

    persoalan timbul, kenapa nak gak buat bg gaji awal setiap kali perayaan???

    kenapa x buat mcm ni:-
    1.bagi gaji separuh2, sebelum dan selepas
    2.bg ganjaran perayaan

    itu kalau ikut pemikiran rakyat biasa mcm aku...menteri2 mesti pk lain pulak...

    BalasPadam
  4. mintak2 btul la spekulasi nih.adehhh diriku dah dilanda kepokaian tahap serius nih

    BalasPadam
  5. Capo, klu ikutkan fikiran kita org biasa ni mcm tulah..apo nak dikato!!
    En.Sesengat..sabar ya! Jgn menyengat kat sini sudahlah. Terima kasih kpd anda berdua sudi jengah blok saya..Syukran.

    BalasPadam

Terima kasih, sila catat lagi!