Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Selasa, 10 November 2009

Kerana kursus, kucingku mati..

Huru-hara betul hari ni.. mana nak pergi kursus, mana nak hantar anak kat rumah adik, mana nak siapkan data online, mana nak beli makanan kucing lagi.. Kelam kabut betul aku hari ini. Sepatutnya pukul 10 pagi aku dah boleh balik sekolah., tapi aku ada kerja sikit yang nak disiapkan hari ini. Pukul 11 pagi baru aku balik rumah. Tiba kat rumah, anak aku tanya pasal makanan kucing dia. Terpaksalah aku pergi ke kedai pulak kerana kucing-kucingku.

Dah beli makanan kucing, aku balik rumah. Anakku Firah, beri kucing-kucing dia makan friskies tu. Aku kemas pakaianku ke dalam beg. Mandi. Bila dah siap, akupun hidupkan enjin kereta. Firah tukang halaukan kucing-kucing yang lepak bawah kereta tu. Dah clear, akupun berundur perlahan-lahan. Ok lagi masa tu. Bila dah separuh kereta keluar pagar, tiba-tiba aku terdengar bunyi berdetup. Eh, bunyi apa tu???

Tiba-tiba kucing aku comot terlompat-lompat kesakitan..ohh rupanya dia yang aku langgar tu. Ohhh, tidakkkkk. Comot dah keluar sebenarnya, tapi dia berundur semula ke bawah kereta aku.. itulah aku terlanggar dia. Anak aku dah mula menangis, "ibu..ibu..comot dah kena langgar!" Aku nampak comot terlompat-lompat 4 @ 5 kali. Apa yang aku fikirkan supaya Allah segera mengambil nyawanya kerana aku tak sanggup melihat dia menderita sebegitu. Alhamdulillah, aku nampak comot tidak bergerak lagi. Aku pasti doaku dimakbulkanNya.

Anakku Firah menangis lagi, ibu!!! ibu!! comot dah mati. Akupun keluar dari kereta. Aku lihat keadaan comot...aku terlanggar peha comot rupanya. Kesian Comot. Maafkan ibu, Firah. Aku masukkan comot ke dalam beg plastik. Abahku telah ku amanahkan untuk menyemadikan Comot di kampung. Abah dah menanamnya semasa permergian aku ke Klang.

Walaupun Firah kesedihan, dia tetap senang hati kerana dia dah beri Comot makan pagi ni. Dia kata Comot dah kenyang, tak apalah dia mati. Saat-saat macam nilah aku rasa malas nak bela kucing lagi, sebab bila ada yang mati kami akan kesedihan.

http://www.emocutez.com
I luv my cats,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!