Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Ahad, 8 November 2009

Tahun 2009 untuk Negeri Sembilan

Memang sesuai sangat entri ini. 2009 untuk Negeri Sembilan. Macam sinonim aje bunyinya. Semua ini untuk Final Piala Malaysia. Tahniah untuk pasukan Hobin Jang Hobin..memang betul anda semua dah hobin pasukan Kelantan sampai terduduk dek penangan 3 - 1.

Kemenangan ini mungkin hadiah kepada Yamtuan Besar N9 yang baru ditabalkan pada 26 Okt 2009 yang lalu. N9 kemarau kejuaraan ini selama 61 tahun..huh lama tu, sama usia dengan arwah emak aku (kalau dia masih hiduplah...) Corak permainan N9 sangat menarik daripada permulaan permainan hingga ke wisel penamat.


(Gambar : utusanonline)
Meriahnya rumah abah aku malam tadi, semua balik kecuali keluarga Uda.. Along aku sekeluarga (fanatik tegar N9), adik aku Andak (dari Shah Alam), adik aku Acu sekeluarga (dari Seremban) dan aku 2 beranak. Adik beradik lelaki aku tak nak turun stadium hari ini kerana mereka risaukan aspek keselamatan di stadium. Keganasan penyokong-penyokong yang di luar kawalan tu.. kat Stadium Bukit Jalil pun berlaku juga kejadian yang tidak diingini. Sabar ajelah..

Riuh rendah rumah abah.. Adik beradik, anak-anak buah (majoriti perempuan) terjerit-jerit bila bola sampai kawasan gol.. Sorakan, tepuk tangan..dan macam-macam bunyi lagi... hinggakan Andak kata..mak aii, penyokong pompuan lagi fanatik ni..anak sedara aku Qillah (6 tahun) siap marah lagi bila Zaquan dijatuhkan..fanatik cilik tu. (dari pagi hingga 4 ptg dia dgn abgnya Afiq pakai baju jersi N9..last2 masa nengok bola, tak pakai baju tu sbb dah basuh. frust betul diaorang. Silap strategilah tu, cam Kelantan). Hi hi hi. Untuk geng Kelantan, cuba lagi..(N9 dah cuba 2 kali...2000, 2006. 2009 baru dapat..)

Hari ini suara kitaorang dah serak-serak basah pulak..

TAHNIAH N.SEMBILAN!!! Sapa nak belanja aku hari ini ya??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!