Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Isnin, 22 Februari 2010

Perginya tak kembali...

 
 (kiut-miut Sudirman ni..)

Sebelum tidur, aku nak buat entri tentang penghibur kegemaran ramai ni..Allahyarham Sudirman Hj. Arshad. Hari ini, 22hb Februari 2010..genaplah pemergiannya selama 18 tahun ke alam fana'. Aku  masih ingat tarikh 22hb Februari 1992, negara dikejutkan dengan berita kematian beliau. Aku masa tu muda remaja lagi..huhuhu. Tarikh itu juga bersamaan dengan tarikh perkahwinan 'kuliahmate' aku..(suka jer akukan, guna istilah ni...) Kak Azariah Abd Razak di Pelabuhan Klang masa tu..Tahun lompat lagi tu..

Kehilangan beliau masih tiada ganti hingga ke hari ini, penghibur yang serba boleh dan berpendidikan tinggi. Budi bahasa yang tinggi walaupun orangnya rendah ajer. Susahkan nak cari orang macam beliau.. berpelajaran tetapi tidak meninggi diri, senang cakap menyombong or berlagak.. Yang ramainya berlagak pandai.. macam tu banyak menyusahkan orang pulak.

Kita kalau jadi orang yang pandai dan berilmu, baiklah kita ikut resmi padi..makin berisi makin tunduk.. jangan jadi perangai ayam..telurnya sebijik, kepohnya satu kampung. Tapi sekarang ayam telur tinggal dalam reban yang canggih..hari-hari bertelur..agaknya nak riuhpun tak sempatkan..sebab setiap masa bertelur..dah tak heran dah..Emmm, melalut pulak aku..

Oklah..dah nak tidur ni, para pembaca yang dah baca entri ini..jom sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah kepada Allahyarham Sudirman Hj Arshad ye..Tapi junjungan kita, ibubapa kita, guru-guru kita serta sanak saudara kitapun janganlah lupa sedekahkan juga Al-Fatihah ye.. Itu jelah bebelan aku kali ini.

Assalamualaikum.. C U Again...Tata,

1 ulasan:

Terima kasih, sila catat lagi!