Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Isnin, 12 April 2010

Aku dan Dia,

minggu yang penuh bermakna buat diriku
semua ini tak pernah ku fikirkan,
telah aku ketahui jua kisahnya,
misteri yang terlekat di dada ini telah terlerai,
baru kutahu kenapa namamu sentiasa di mindaku,

rahsia yang tersimpan kemas di jiwa jua turut terlepas,
masalah yang ditanggung jua turut terburai,
air mata yang dibendung akhirnya terjurai.
tanpa malu, tanpa paksaan...
pertemuan kembali ini, bukan kita rancang..
semuanya ketentuan Illahi buat kita..

aku, insan lemah yang telah bertahan sekian lama,
menyimpan kisah dukaku sendiri,
manis dimata teman, tapi pahit yang kurasa,
mesra dilihat mata, tapi pedih yang ditanggung,

tanpa kehadiranmu...
aku telah lama mati,
mati perasaan, kering kasih sayang,
kurang perhatian, terlebih memendam.
sering membakar diri sendiri, hanya untuk orang lain,
sendiri terseksa, tiada siapa yang tahu.
  
Terima kasih teman, hadirmu membahagiakan,
Kasihmu meresap ke sanubari, mengalir ke seluruh urat nadi,
Namun kesudahan kisah kita, tak dapat kupastikan..
Atau aku terus beku di sini....bersama mimpi-mimpi semalam.

Terima kasih kerana namaku sentiasa ada di hatimu,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!