Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Jumaat, 19 Mac 2010

Teman baru aku...

Entri kali ini kutulis khas untuk teman baru aku. (Jangan suspen boleh tak?..baca sampai noktah terakhir, baru buat kesimpulannya..)

Kisahnya bermula hari ini:
Petang hingga ke malam aku bersendirian di rumah. Anak nak balik kampung, janjinya semalam tapi abah dia tak beri..so petang ni dia menuntut nak balik kampung juga..apalagi aku kenalah hantar. Merajuk dia nanti, kesian pulak anak dara aku tu. Hubby kerja... balik lewat sikit.

Makan malam, aku gi drive thru je, bungkus KFC (teringin nak masak... tapi aku bleeding, tenagapun tak cukup...) Dalam aku berserabut ni..tetiba teman baru menyapa aku..hai, Dilla.. opss, ada orang yang sudi nak berkenalan dengan aku rupanya.. Tetiba aku jadi malu sendiri, selama ini aku fikirkan tak ada orang memerhatikan gelagat aku.. Yalah..kita biasa2 sahajakan...santai, emosi sikit, dan macam-macamlah.

Siapa sangkakan.. orang jauh pulak tu.. Terima kasih kerana sudi menjadi teman aku, segan rasanya tak terkira. Aku senyum sendirian, dia dah lama memerhatikan aku. Orangnya nun jauh di sana Sydney, Australia. Menetap di sana dan sambung belajar juga. Salma nama diberi (pompuanlah...suspenlah tu), ada anak sorang (sama cam aku juga rupanya), asal daripada Kedah tapi sebelum ini tinggal di Taman Kajang Utama..ooo dekatlah rumah kita.

Yang paling best umur kami sebaya...yeay yeay kita serupa..tak perlu nak panggil akak, akak lagi. Tapi ada yang mencemburui kami..line semut aku ni.. tetiba je offline, kacau betul. Salma ini rupanya salah seorang pembaca setia blog aku. (Alah blog aku inipun ada orang suka baca rupanya). Blog ini merapu meraban aje banyaknya. Blog santai, aku malas nak tulis entri yang berat2..boring. Kalau nak yang hebat2 pi blog orang2 ternama lagi baik..Aku siapa...

Tak apa Salma, nanti ada masa kita chat lagi ya..Kehadiran anda sangat-sangat aku hargai..Kawan waktu kita gembira ramai, kawan masa kita menangis sukar dicari..sob,sob,sob..

Sayang selalu daripada sahabat barumu,
(Kalau aku ni ada kemampuan, ingin ku ziarahi awak kat sana...bila??? tiada jawapan untuk itu....)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!