Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Khamis, 30 September 2010

Adikku Seorang Raja.

Kali ini saya nak bercerita tentang seorang adik angkat baruku.. NAIM.. [bukan sekolah naim lil banat ye..] Cara saya mengenali beliau agak unik.. Persahabatan yang terjalin berpunca daripada nombor telefon baru saya..tak sangka pengguna sebelum ini seorang yang amat dikenali ramai...akibatnya nombor saya jadi hot line plak...

NAIM, seorang pegawai pertanian yang bertugas di Alor Setar Kedah, umurnya baru 26 tahun..maknanya semasa saya mula menjadi guru pada tahun 1991, beliau baru darjah 1... kira anak murid sayalah ni kan.. Gara-gara dia nak menghubungi rakan lama dia [pengguna sebelum saya tu..], kami pulak yang berkenalan.. maklumlah saya ni agak peramah sikit...peramah tapi pemalu..camana tu.. hihi

Adik Naim ni, saya nak beri gelaran Raja.. Raja SMS..hahaha. Mawi Raja SMS, orang yang afundi dia.. tapi Naim ni dia yang sms oranglain.. memang rajin sangat sangat.. dah tu lawak plak orangnya. Kalau boring, bolehlah sms dia, pasti dibalas dengan cepatnya.. kalau kita tak ada kerja, bolehlah bersembang dengan Naim.. memang tak pernah habis sembangnya.. ada je cerita...tau tau kredit kita yang tinggal ciput..takpun kita terlelap sambil pegang handphone... lawaklah bila ingatkan adik Naim ni..

Kalau sms makwe atau awek, mungkinlah camtu gayanya... ni sms akak angkat jer. Bayangkan macam manalah dia layan makwe dia..??? Mungkin 1saat 5sms agaknya..atau lebih daripada itu... pasti makwe dia tak pernah rasa boring. Pada saya, jika kita dah biasa bersms dengan seseorang... tetapi jika 1 hari dia tak sms kita, mesti kita rasa semacam...pelbagai yang timbul di dalam fikiran kita.. "sakitkah dia, lupakah dia kat kita, dah benci ke..." susah jugak kalau sesuatu yang dah jadi kebiasaan tetiba jadi macam tu. mesti kita fikir yang bebukan.. Apa-apapun kita hendaklah berfikiran positif jika keadaan seperti ini terjadi...  [iyalah tu..entah-entah dah nangis..huhu]

Naim, kehadiran Naim menambahkan lagi jumlah kawan-kawan kak Dilla...menceriakan dan menggembirakan akak.. kadangkala geram jugak tau.. apa taknya ada je soalan yang nak menggenakan kak Dilla semula. Jika ada salah silap akak kat adik, maaf banyak-banyak ye..kalau sms tak berbalas, adik dah fahamkan kenapa.. Semoga selamat dalam perjalanan balik ke kampung dan sampaikan salam akak kat keluarga Naim..

"Bertemu Buku Dengan Ruas", hihi
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!