Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Rabu, 1 September 2010

Indahnya Ramadan...

Tajuk entri saya ini sangat menarikkan...Sememangnya Ramadan itu sangat indah, cuma saya ingin berkongsi kisah Ramadan ini dengan kehidupan saya... Bagi saya Ramadan pada tahun ini luarbiasa daripada Ramadan yang lepas-lepas. Lain sangat-sangat rasanya.
Pada kebiasaannya, saya berbuka puasa dengan ahli keluarga sahaja... dan tidak pernah lagi berbuka puasa bersama-sama teman persekolahan saya dahulu. Namun Ramadan 2010 ini, Allah telah kurniakan saya suatu pengalaman yang sangat bermakna.. Siapa yang tak gembira bila dapat berbuka puasa bersama teman -teman tersayang yang dah terpisah hampir 22/24/26 tahun...lama sangat kan..baru bertemu kembali tahun ni..
Saya bersama teman sekelas dan juga bersama 2 org senior saya ...
Situasi begini tidak pernah dijangkakan, diduga dan diminta pada Yang Maha Berkuasa...(tak tercapai dek akal saya..lebih-lebih lagi dapat berbuka puasa bersama insan2 yang teristimewa di hati ini...huhu...) Tidak pernah terlintas di hati ini akan dapat berbuka puasa bersama-sama mereka... Tanggal 27 Ogos 2010 menjadi tarikh yang bersejarah (cuti Nuzul Al-Quran bagi Selangor) dan pasti akan saya kenang sampai bila-bila..Banyak kisah lucu yang terjadi.. Pada mulanya memang suspen, namun akhirnya membahagiakan..chewahhh...
Terima kasih tidak terhingga kepada teman saya Mohd Azhar yang sudi menaja "Pakej Ramadan Buffet" kami, semoga murah rezeki hendaknya. Tidak ketinggalan juga buat abang Ramli, Khairani, Kak Nafsah dan Shima ... Terima kasih juga buat Shima di atas pemberian pudingnya yang sangat sedap...(pergi berbukapun dapat hadiah pulak..) Kenangan di Empress Salak Tinggi, Sepang sangat berharga ..kerana kebebasan itu sangat terbatas  buat saya.. Alhamdulillah.. jika dah rezeki kita, ia takkan pergi ke manapun..
Adakah kita akan bersama lagi pada Ramadan yang akan datang??? Insya Allah dan tungguuuuuuu....


Syukurku PadaMu Ya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!