Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Ahad, 16 Januari 2011

Tawar dan hambar...

ehsan daripada carian google...

Tatkala ini saya rasa tawar dan hambar je hidup saya... tak tahulah kenapa perasaan ini datang menerjah lubuk sanubari saya. Terasa sunyi sangat, sepi sangat... kosong sekosong-kosongnya. Keceriaan dan kegembiraan seperti tiada lagi dalam kamus hidup saya. Tak tahu ke mana perginya semua itu. Sukar untuk saya ungkapkan di sini... mungkin tiada siapa yang akan mengerti.

"Ya, Allah... Kau kembalikanlah keceriaan dan kegembiraan hidupku seperti masa-masa nan lalu. Kau buanglah perasaan ini jauh daripada lubuk hatiku.. sesungguhnya aku tak berdaya begini untuk selamanya... Kau berikanlah kekuatan kepadaku untuk melawan perasaan ini".

Adakah sepi itu akan terus menjadi temanku yang sejati?
Aku yang terasa kehilangan...

3 ulasan:

  1. be strong.. kadang2 kita memang akan rasa cam tu.. hidup nan kosong.. kejap je tu, nnti2 ok la.. =)

    BalasPadam
  2. jangan camtu...sabar byk2 neh!

    BalasPadam
  3. Zulaika; terima kasih sudi mencurahkan pandangan awak.. semua ini ujian dan dugaan.. semoga saya dapat mengatasinya dengan cara yang terbaik. Doakan sama ek!
    Ariez; terima kasih juga sudi mencoret di sini.. Insya Allah, memang kena banyak sabar kalau dilanda perasaan camni kan.. cuma kadangkala kita tertewas jugak..

    BalasPadam

Terima kasih, sila catat lagi!