Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Selasa, 22 Februari 2011

Dua Alam...

Dua alam??? apa dia yang dua alam.... filem yang Dr. Rozmey war-warkan tu ke... atau sejenis haiwan amfibia seperti katak dan sejenis dengannya... yang saya maksudkan bukan tu semua.. bukan, bukan, bukan..

Sebenarnya mulai hari ini saya akan mengajar di sesi pagi dan di sesi petang... sekolah saya ada 2 sesi... Bila kak Pah naik pangkat jadi Penyelia Petang di SK Ulu Semenyih, seorang guru Pendidikan Islam terpaksa mengajar separuh di sesi pagi dan separuh di sesi petang... maknanya 2 kelas pagi dan 2 kelas petang...itulah yang kami gelarkan dua alam... sikit pagi dan sikit petang... (anda faham ke? buat-buat faham ajelah ye...hihihi). Tambahan pula saya dah letakkan jawatan saya sebagai Guru Data berkuatkuasa semalam... jadi kelas saya kena ditambah... seronok kembali jadi guru Pend Islam sepenuh masa ni... fokus hanya pada pengajaran dan pembelajaran sahaja...

Hari Isnin dan Jumaat saya hanya mengajar di sesi pagi sahaja. Selasa, Rabu dan Khamis saya mula mengajar pukul 9.40 pagi... bolehlah saya datang dalam pukul 9.15 pagi... (best sangat, tak perlu lalui jalan 'jem') dan balik sekolah jam 3.40 ptg... tak kisahpun balik lambat sikit sebab masa mengajar di sesi pagi saya selalu balik pukul 4.00 ptg... bukan saya je yang macam ni, guru-guru tahun 6 yang lainpun selalu balik lambat.. diaorang rajin sungguh...

Hari pertama saya lalui hari ini...kelas pagi macam biasalah... kelas tahun 6, tak ada masalah... cuma kelas petang (tahun 2) tak dapat mengajar pulak... hari ini ada mesyuarat Panitia Pendidikan Islam. Mula pukul 12.30 tengah hari... habis pukul 3.10 petang... emmm, terlepas kedua-dua kelas saya... terasa rugi pulak sebab saya dah teruja nak jumpa murid-murid tahun 2 yang kenit-kenit tu... best tau layan telatah diaorang... tak perlu nak marah-marah, kalau dimanja, dibelai., puji sikit-sikit.. lepas tu mau jer diorang ikut cakap kita...cubalah. Yang saya risau skill dah lari pulak, maklumlah dah lama  tak mengajar murid-murid tahap 1 ni... tapi rasanya masih ingat lagi kot... Ok, nanti saya cerita lagi pertemuan pertama saya dengan murid-murid tahun 2 ini, ya... (saya nak ambik gambar diorang lah esok...nanti boleh tepek kat sini... mesti comel2).

Saya sendiri yang minta nak mengajar dua alam ni,
kenapa??? biarlah rahsia... huhuhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!