Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Sabtu, 12 Februari 2011

Genap 10 bulan...

Dulu 12/04/2010, hari ini 12/02/2011... 
maka genaplah 10 bulan 
usia perkenalan saya dengan dia... 
sebenarnya dah kenal lama, 
cuma tiada kesempatan untuk mengenali 
hati budi masing-masing dengan lebih dekat lagi. 
dengan ketentuan Allah, kami dipertemukan semula. 
 seperti bermimpi dan... macam tak percaya jer... 
sesungguhnya saya sangat gembira dan 
bahagia dengan perkenalan ini,

Minggu demi minggu berlalu,
rasa ceria jer hidup ni, sejak ada teman rapat..
yang rajin bertanya khabar, berkongsi cerita, 
mencurah pendapat,
memberi nasihat dan seumpamanya...
indah sungguh kenangan itu...

Kiniiiiiiiiiiiiiiiiiiii, saya rasakan,
teman baik saya tidak seperti dulu lagi,
dia dah banyak berubah,
tiada lagi kemesraan seperti dulu,
tiada lagi sms bertanyakan khabar saya,
banyak sms saya terbiar sepi, kaku dan bisu,
saya seperti pungguk rindukan bulan,
menanti sms atau email daripada dia...

kenapa ye dia berubah???
apakah kesalahan saya agaknya...
mungkin saya dah melukakan hati dia...
mungkin ada perkataan saya yang mengguris hati dia...
atau...
dia dah tak sudi nak berkawan dengan saya lagi ke..
untuk berterus terang mungkin dia tak sampai hati,
lalu dia mengambil langkah berdiam diri
dan saya pula tak faham-faham..
yang pasti... saya sedih sangat dengan perubahan ini,
sukar untuk saya ungkapkan bagaimana
perasaan saya sekarang...
semoga Allah memberikan saya kekuatan
untuk saya lalui semua ini...
 tentu anda juga akan rasa seperti saya,
bila anda kehilangan teman rapat anda...

Andai teman saya itu terbaca luahan ini,
maaf saya pinta kerana dah 10 hari
saya tak sms dia.. bukan lupa tetapi... 
ada detik duka yang saya lalui...
dulu, masa saya rapat dengan dia,
dialah pencetus semangat saya...
menjadi pendorong saya,
penyimpan rahsia saya...
kini,
saya kembali seperti dulu..

Maafkan saya teman, 
mungkin saya bukan teman terbaik untukmu... 
namun saya sentiasa menanti kehadiranmu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!