Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Sabtu, 26 Februari 2011

Hari Usahawan SK Bandar Rinching 2011

Hari ini SK Bandar Rinching menganjurkan program Hari Usahawan... program ini lebih kurang macam Hari Kantin tu... cuma nama je yang lain sikit. Saya terlibat dengan gerai Nasi Lemak/Nasi Tomato/Nasi Beriani/Bihun Goreng... canggih tu. Gerai saya diketuai oleh Cikgu Siti Mariam...tapi bukan cikgu Siti Mariam yang ada banyak kelas tuisyen tu ye..dan dibantu oleh cikgu Asma, cikgu Halimah (bukan Hantu Kak Limah ye...), cikgu Hasnah, cikgu Rizaimah (chef nasi tomato& beriani), cikgu Noorsahida (chef Dalca), cikgu Rohaiza (pembantu chef Rizaimah), cikgu Marzatul Dashima, cikgu Salmah, ustazah Norhidayati, ustazah Fahimah, ustazah Fadzilah.

~ Acara membungkus acar. Dari kiri: cikgu Marzatul Dashima, ustzh Norhidayati, cikgu Hasnah dan ustzh Fahimah. ~
~ Acara nak memasak nasi tomato. Dari kiri: Cikgu Halimah, cikgu Rizaimah dan cikgu Rohaiza ~
Seawal pagi saya telah menerima sms daripada kak Asma... "Jangan lupa periuk, Dilla kena bawa untuk masak nasi". Masya Allah... saya terlupa sungguh nak ambik periuk nasi yang besar tu kat rumah abah saya di kampung, walhal petang semalam saya dah pergi ke rumah abah untuk mengkebumikan kucing kesayangan saya "Manja"... patutlah macam ada sesuatu je yang tertinggal masa nak balik rumah... ingatkan sebab sedih dah tinggalkan Manja kat situ...rupa-rupanya periuk tak ambil. Isyyhhh, isyyhhh, isyyhhh... adoooiiii. Tapi semalam aktiviti saya memang padat dan tak berehat langsung, dari pagi (pergi sekolah) hingga ke awal pagi tadi (goreng ayam)...letih sangat sangat. Bila dah baca sms kak Asma tu, apalagi saya bergegaslah ke rumah abah... nasib baik 15 minit jer, kalaulah jauh... kami jual lauk dengan beraslah nampaknya... Dilla ohhh Dilla!!! (terima kasih kak As, sebab ingatkan saya)... huhuhu
~ chef nasi kepenatan... memang pakar nasi cikgu Rizaimah ni, sebelum pencen boleh le buka restoren ya!! ~
~ chef goreng telur, ustzh Fadzilah sekadar di pinggiran menumpang dapur gerai sebelah tu... cikgu Maziana sedang menggoreng ayam...(jiran gerai kami... mekasih ye).
Anda saksikanlah beberapa gambar yang sempat saya rakam guna kamera tepon saya, yang tidak seberapa ini... kamera canggih tak bawak sebab saya bukan ditugaskan sebagai Jurufoto untuk hari ini...

~ Acara posing sambil bisnes, cikgu Siti Mariam, cikgu Halimah, cikgu Rohaiza, ustzh Norhidayati... terselit lak sorang dari gerai mana entah.... cikgu Norzihan...hehehe ~


~ cikgu Siti Mariam (tokeh gerai ni) bersama cikgu Halimah. ~
Jualan kami semuanya habis...licin... kami memasak 1 periuk besar (tak pasti plak berapa kg..) nasi tomato, dan 1 1/2 periuk besar nasi beriani... ayam 16 ekor untuk lauk masak merah... daging (entah berapa kg..nanti saya updated) untuk masak kurma, dalca dan acar mentah. Terima kasih kepada para ibubapa yang telah menyumbangkan sebahagian daripada barang-barang masakan kami... hasil jualan ini akan digunakan untuk warga sekolah kita juga... penat sungguhlah tetapi ceria jer semua guru...walaupun Isnin tak dapat cuti...sob,sob,sob...gembira tapi sedih...camana tu??? 

~ weyyy lah kakakku berdua... ni nak berniaga ke, nak acara berkasih sayang lak ni... cikgu Siti Mariam dengan cikgu Asma.~
 Program selesai jam 2 petang... semua gerai laris nampaknya... berapalah kutipan yang berjaya dibuat hari ini agaknya ye...kita tunggu pengumuman rasmi mengenainya minggu depan ye. Gerai yang tersangat laris yang saya nampak ialah gerai minuman dan juga "Rumah Hantu"... gerai Fun fair dengarnya meriah juga...cuaca hari ini sangat baik... panazzzz, senyum jer AJK Gerai Minuman... tak menang tanganlah diorang...
* Gambar 2 keping kat bawah ni ehsan daripada kamera oranglain... janji lengkap AJK gerai saya...mekasih kpd cikgu Liza dan ustzh Noraishah.*
~ wahhh sukanya cikgu Salmah jadi bisneswoman ek....~

Aku menulis bukan kerna nama,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!