Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Rabu, 23 Februari 2011

Penghibur hati saya...

Entri sebelum ini, saya berjanji nak letakkan gambar murid-murid baru saya di sesi petang kan... saya  dah tepek kat bahagian bawah ni.. sebelum tengok gambar, baca cerita saya dulu ye...Petang tadi saya nyaris tak dapat mengajar kelas Tahun 2 Dedikasi... sebabnya di awal persekolahan sesi petang tadi, ada ceramah di Foyer A... semua kelas terlibat.

Emmm, saya dengan berkobar-kobarnya pergilah ke kelas 2 Dedikasi... aikkk, sorang muridpun tak ada... mana pulak perginya budak-budak ni??? Sebentar, lalu pulak ustazah Aishah, dia maklumkan murid-murid ada ceramah kat bawah.... mungkin lama jugak...bila dah dengar macam tu, sayapun pergilah menghadiri mesyuarat Hari Usahawan di bilik mesyuarat...

Sebaik habis mesyuarat, murid-murid pun naik ke kelas... saya teruslah ke kelas 2 D... laaa tinggal 10 minit je??? Tak apalah... sesi taaruf dulupun jadilah kan... pada pandangan pertama saya, murid-murid kelas ni nampaknya ok jer... semoga hingga hujung tahunpun begitu jugalah hendaknya ya... tak nak dapat murid yang malas... susah kita macam tu nanti. kalau tak berapa pandai, kita dapat ajar sampai boleh... tapi kalau yang malas ni, mati akal dibuatnya.

Selesai kelas 2D, saya ada kelas 2E pulak (2.40 - 3.40 ptg)... wahhh, nampaknya kelas ni ramai heroooo... awal-awal ni, saya dah dapat kenalpasti murid-murid yang mulut cam joyah.. becoknyaaaaa..... murid lelaki pulak tu... meriah kelas ni, tapi yang best... ramai yang boleh membaca tulisan jawi... Alhamdulillah... bila diteliti wajah-wajah yang bersih ni satu persatu, nampak kelesuan atau keletihan. di wajah mereka.. kesian pulak. maklumlah dah petang-petang macam ni...tentu penatkan. Esok, saya nak beri kerja gunting-gunting gambar pulak...warna, gunting dan tampal... tulis sikit-sikit jer... lembaran kerja dah saya fotostat malam tadi... lama dah tak rasa seronok macam hari ini, sakit2 tekakpun tak kisah... asalkan hati gembira berjumpa penghibur-penghibur hati saya ni... murid2 esok kita jumpa lagi ye, Insya Allah..

Ini dia, Syamil... kiut, pintar dan hensem... bila suruh dia membaca, satu kelas boleh dengar... i like!
isyyyhhh... isyyyhhh.... siap posing lagik tu... ceria jerrr...
Faiq... aikkk, boleh tahan loyar buruk dia ni... heboh dgn trak polis dia... (mesti family PGA @ Pelangi tu...)
 Sayangnya, murid-murid Tahun 2D saya tak sempat nak snap... maklumlah ada 10 minit jer... lenkali ye!!! Semoga semuanya menjadi anak-anak yang soleh memberi manafaat kepada agama, bangsa dan negara...Insya Allah dan Aminnn...
Terima kasih kerana menjadi murid2 saya...
Semoga kita serasi bersama... cayalah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!