Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Selasa, 20 September 2011

Berperang...


Nampaknya minggu ini saya berperang dengan dua tugas penting... kedua-dua tugas ini sama pulak "dateline"nya.. emmm rasa nak terkucil jer. Sakit kepala semakin menjadi-jadi, kesian kat otak saya... agaknya tak boleh nak fikir banyak-banyak kot, emmm maklumlah dah lama guna...
Tugas pertama saya ialah menyiapkan 4 assignment yang saya dapat sekali melambak masa bulan Ramadhan lepas... nasib nasib... bahan-bahan semua dah dapat, dah cari merata alam...kih kih kih.. cuma nak memulakan usaha menaip tu yang lambat sangat nak panas... ada kawan -kawan kata, saya dah mahir IT senanglah kerja saya... iya sangatlah tu.. kalau pandai IT tapi maklumat/ bahan tak cari, apa yang nak ditaipkan nanti... susah juga rasanya nak gilap semula "mood" buat assignment ni... tulah masa muda-muda tak nak sambung belajar, ni la payahnya bila umur dah senja...(sebenarnya peluang macam ni tak ada masa saya muda belia dulu...sob, sob, sob). Semangat ohhh semangat, hadirlah kau cepat-cepat sebelum pi kuliah hujung minggu ni... Adoiiiiii tolonggggggg!!!!
Tugas kedua, yang tak kurang juga pentingnya dan memerlukan komitmen saya ialah Majlis Sambutan Aidilfitri Alumni SMAA/SMADKlana yang akan diadakan pada 25 Sept 2011 di Pusat Dakwah Islam Paroi, Seremban. Promosi dah dibuat di facebook (group Alumni), AJK dah sampai-sampaikan kat kawan-kawan yang lain... tapiiiiii jumlah penyertaan nampaknya sangat merosot... ramai yang ada aktiviti pada tarikh tersebut... kalau buat minggu sebelum tu 16/17/18 Sept, lagi ramailah yang punya aktiviti lain seperti kenduri kawin, open house dan macam-macam lagilah... kalau nak diikutkan semua minggupun masing-masing sibuk... Susah nak menetapkan tarikh perjumpaan sebegini...kepala setiausaha jugak yang sakit... kalau penyertaan tak ramai, camana nak jemput tenaga pengajar nanti??? Pening, pening, peningggg!!!
Saya sangat berharap kali ini saya akan menemui muka-muka baru warga SMAA/SMADKlana yang belum pernah menyertai program alumni... tahun lepas saya dah berjumpa sebilangan kecil daripada mereka.. Semoga Allah penuhi hajat saya ini... kenangan belajar selama 7 tahun (tingkatan 1 hingga tingkatan 6 Atas) di SMAA sentiasa segar di ingatan, takkan terhapus selamanya.

Ya Allah, permudahkanlah urusanku ini...
Berperang dengan perasaan dan waktu..huhuhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!