Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Sabtu, 29 Oktober 2011

Jeleskah???

Jeleskah saya??? Jelesss... cemburu... emmm sejak bila pula saya ada penyakit ini ye??? musykil, musykil... zaman bercintapun tak ada perasaan camni... dulu, perkataan tu tak wujud sebab saya percaya 100% kot. Tapi perlu ke saya jeles kat insan yang tak sepatutnya saya jeles... siapa saya? apa hak saya?? sebagai sahabat, perlu ke saya rasa sebegini??? Emmm entahlah...
Mungkin perasaan ini timbul sebab saya rasa tersisih kot... sebab saya ada rasa seperti pepatah Melayu menyebutkan; "bila ada rotan, akar dilupakan... bila ada gading, tanduk dilupakan". Mungkinkah saya ini akar dan tanduk itu??? yang sering dilupakan kehadirannya... ataupun mungkin kehadiran diri ini tidak diperlukan lagi... tambahan pula ada statement yang menyatakan "Ikhlas Tapi Jauh"... mungkin saya telah berada jauh dari hati dia kot...ialah ikhlasnya pun dah jauh, sedangkan ikhlas saya sentiasa dekat... tak pernah berubahpun, dari dulu hingga kini... sama jer. 
Tapi hakikatnya saya tahu, saya mengerti, saya sedar dia kini telah dikelilingi ramai teman dan sahabat... saya dah tak diperlukan lagi... tak macam dulu. kiranya kini saya tak wujudpun, dia tetap gembira... mungkin lagi ceria agaknya... tambahan ada plak kawan "comel" dia tu... siapalah saya ni. walaupun sahabat saya ramai, tapi pada saya dia keutamaan saya... saya rasa dia tahu hakikat ini...
Rasanya... sudah tiba masanya saya terpaksa rela, "menghilangkan" diri ini buat selamanya.. agar dia terus bahagia tanpa saya, yang banyak menyusahkan hidupnya selama ini. Walaupun pada hakikatnya saya cukup menderita dengan keputusan ini, kerana saya akan kehilangan sahabat terbaik saya... tempat saya meminta nasihat, pandangan dan pemberi semangat...malah pencetus idea pada saya.
Maafkan saya... andainya perasaan ini salah menduga... tapi apa yang saya rasa saat ini, saya telah kau sisihkan dari sisi hidupmu, telah kau buang jauhhhhhhh... saya seperti orang yang tak pernah kau kenali... mungkin saya tidak lagi "kelakar" macam dulu, yang boleh menghiburkan hatimu... Maafkan saya...jika saya bukan seperti yang kau harapkan... Betulkah, sekali air bah... sekali pantai berubah??? tapi saya tak berubahpun...cuma rasa sangat kehilangan jer...
Sahabatmu yang rasa amat terpinggir dan tersisih....
(sedaya mungkin untukku bertahan... namun tak mampu)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!