Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Rabu, 23 November 2011

Bersantai di HTJ Seremban

saya sekarang berada di Hospital Tuanku Jaafar Seremban... buat apa? abah saya sakit dan kena duk wad mulai semalam... sakit berkaitan jantung dan darah tinggi. rasa boring jer duduk kat sini, jadi ada sedikit peluang ini lebih baik saya catatkan kat blog kesayangan saya ni... selalunya abah masuk wad kelas 1, tapi kali ini abah nak duduk kat kelas 3... ramai orang, ramai jururawat, jururawat pelatih lagilah melambak... memanglah seronok... tapi kalau duduk kelas 1 tu selesa sikit, taklah bising macam ni.

Walaupun keadaan agak kurang selesa, tapi di wad ini saya dapat memerhati pelbagai gelagat manusia... dari doktornya, jururawatnya, pesakitnya malah pelawat-pelawat yang datang menziarah... emmm banyak ragam dan banyak pengajaran yang boleh kita ambil dari suasana ini.

semalam saya rasa bangga melihat seorang gadis yang begitu tekun membersihkan (melapkan) datuknya yang sakit... begitu cermat dia mengelap badan datuknya dengan tuala kecil... bertuah datuk tu kerana ada cucu yang begitu prihatin dan mahu menjaga datuknya dengan penuh kasih sayang... neneknya turut ada juga di situ, tapi neneknya agak berumur... memang sesuai sangatlah cucunya membantu nenek tersebut... Abah??? emmm kesian... sebab cucu-cucu abah semuanya masih kecil lagi, dan pasti tak pandai buat sepertimana gadis itu. Tak apalah abah, cukuplah anak-anak abah yang berlima ini menjaga dan membantu abah. Semoga kami diberi kesempatan untuk menjaga abah hingga ke akhir hayat abah...

Abah, semoga cepat sembuh ye...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!