Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Khamis, 3 November 2011

Biarlah...

saat-saat mengulangkaji di waktu sebegini yang sunyi dan sepi, saya suka ditemani oleh Suria FM... hilang juga rasa mengantuk ni. heran ke kalau study dengar radio cam saya buat ni??? sesiapa yang tak biasa mungkin rasa cam pelik jer kan... tapi bagi saya kalau dah syok sangat study tu, kita tak perasanpun apa yang diperkatakan kat dalam radio tu... khusyukkk.
tapi sebentar ni telinga saya dapat menangkap bait-bait lirik lagu Geisha "Cinta dan Benci"... (agak-agak saya khusyuk ke study  malam ni??? hihihi...teka jerlah sendiri). Inilah lirik yang mengusik jiwa saya...
"sungguh aku tak bisa membenci dirimu
sesungguhnya aku tak mampu
sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
"
emmm betullah tu, saya tak mampu nak membenci "dia"... sampai bila-bilapun rasanya saya tak mampu dan tak mahu untuk membenci diri dia... walau apapun yang dia buat kepada saya... biarpun dia cuba seakan-akan menjauhkan diri daripada saya, dah tak nak sms atau menjawab panggilan daripada saya... suka hatilah... buatlah. andai itu yang mengembirakan hati dia...
biar hati saya robek sekalipun, saya tetap sebegini. yang sentiasa ikhlas dan jujur  bersahabat dengan dia... jika dia tidak jujur dan tidak ikhlas pada saya, biarlah... tiada hak saya untuk memaksanya. saya tetap ingin
bersahabat dengannya... andainya hasrat saya ini menyebabkan dia membenci saya... saya rela untuk dibenci, untuk dihina demi sebuah persahabatan. walaupun saya tahu dia kini tidak lagi menghargai persahabatan ini.

redha dan tabahlah Dilla...
sesungguhnya kehadiran dia telah mewarnai hidupmu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!