Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Rabu, 17 Februari 2010

Duit Upah Nuffnang.



Hahaha... sebut aje Nuffnang, mulalah teringat duit. Betul tak? Sapa tak nak duitkan... aku mula berjinak-jinak dengan blog ni atas tunjukajar adik-adik aku kat sekolah ni. Hanif dengan Ezzudin. Mereka memang sifu2 yang berjasa kepadaku. Ingat senang ke nak dapat ilmu dari orang lain, kadangkala memang ramai orang tahu..tapi tak suka nak kongsi dengan orang lainkan..itu kedekut ilmu namanya.Terima kasih Anep, Syukran Ezzudin..

Hari ini aku tengok akaun Nuffnang aku, dah mula cecah RM40.50. Emmm banyak ke, oklah tu daripada tak ada..walaupun gerak macam siput, tapi kita nampak juga peningkatannya. Kita bukan keluar modalpun.. Saja nak suka-sukakan..dapat duit, alhamdulillah. Nanti kita usaha lagi. Bukan senang nak kaya... usaha kena lebihlah. Kalau skim cepat kaya tu...dia yang cepat kaya, tapi kita yang kayap..sendirik mau ingatlah.

(Hai Siput..jangan bergaduhlah. Ni tempat aku tau!)

Nampaknya, akaun Nuffnang aku cuma tinggal RM 9.50 untuk cukup haulnya..tapi tak taulah bila nak sampai target tu..huhuhu. RM40.50 ini pun terkumpul sejak aku mula daftar Nuffnang pada 9 Ogos 2009. Adik-adik aku, Anep dengan Ezzuddin tu dah beberapa kali cash cheque dia. Jeles kak Dilla tau! Tapi tak apalah diorangkan sifu..Sifu kena lebih pada muridkan..

Usaha Tangga Kejayaan...

2 ulasan:

  1. mcm best je join nuffnang ni kak...cemana nak join ek? ajar la anak murid sorang ni...kami budak baru belajar ;)

    BalasPadam
  2. nak belajar, boleh. Kat sekolah kitakan ramai pakar, buka sekolah nnti berguru dgn akak dulu ye..klu x faham akak pas pulak kat sifu seterusnya. hik3..

    BalasPadam

Terima kasih, sila catat lagi!