Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Rabu, 22 September 2010

Minggu-minggu airmataku...

Salam sejahtera buat semua pembaca yang sudi menziarah blog saya yang tak seindah mana ni... Saya cuma ingin berkongsi pasal emosi saya minggu ini. Tak tahulah saya mengapa minggu ini bermula dari hari Sabtu lepas hingga hari ini, airmata saya masih tak kering lagi. Mudah sangat menitis dan mengalir laju... Sebak di dada semakin bertambah diiringi dengan kesunyian dan kelukaan yang makin mendalam.. Kenapa saya semakin sensitif bab hati dan perasaan ini.

Susah nak digambarkan bagaimana rasanya, jika kita dilukai saban waktu hingga terasa hati kita makin kosong tak berjiwa. Sepi dan sunyi sangat, bila kurangnya kasih sayang dan perhatian daripada insan yang kita sayangi. Kadangkala terasa diri ini seumpama pengemis cinta di tepi jalan. Kasih dan sayang kita yang utama sudah semestilah kepada Allah Yang Maha Esa, namun pada itu kita juga perlu merasai kasih sayang sesama manusia juga. Bohonglah kalau ada yang mengatakan dia tidak perlu kasih sayang insan lain...

Kadangkala terfikir juga di benak ini, "tak layakkah aku untuk disayangi, dikasihi dan dicintai? Hina sangatkah aku di mata mereka?".. Tapi bila sedar kasih sayang dan cinta itu tidak perlu dipaksa, hati mula reda semula dalam keterpaksaan menerima hakikat ini.. Sedar cinta yang ikhlas tak perlu balasan.. cuma keliru dengan kasih sayang yang pernah mereka lafazkan pada saya.. Adakah kasih sayang mereka hanya sekadar di bibir sahaja?? Atau hanya sebagai pemanis bicara dan penyedap hati... atau sekadar lakonan semata-mata.. Hanya Allah Maha Mengetahui segala-galanya.. siapa saya untuk mengetahui rahsia Allah..

Sabarlah hati, tenanglah jiwa... pasti ada sinar untukku nanti. Insya Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!