Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Ahad, 10 Jun 2012

Berdebar-debarrr...

minggu ni penuh debaran... sebabnya keputusan peksa akan keluar... peksa semester 2. kalau ikut kalendar penggajian, kuliah saya untuk semester 3 ini akan bermula sabtu depan (23 Jun 2012). tak tahulah saya dapat berapa. 2 subjek saya dah tahu keputusannya... dah lulus. yang belum tahu markah untuk 3 subjek serta markah keseluruhan peksa tu. takut weyyy!!! seram sejuk bila difikirkan... dapat luluspun cukuplah, saya tak nak mengulang peksa. huhuhu

semester 1 (hujung tahun 2011) masa dapat markah peksa, saya lulus... ingatkan lulus cukup-cukup makan je... masa tu saya tak tahu pointer tertinggi 4.0, saya fikir pointer tertinggi 5.0... keh keh keh... zaman saya belajar dulu, tak ada pointer pointer camni.. jadi saya beritahu suami saya (en.zaki), saya lulus. en.zaki kata, oklah dah lulus.. bila saya beritahu markah saya kat kawan saya, cikgu fatimatun (diapun sambung belajar tapi dah nak abis)... apa dia komen? "wahhh dilla, tinggi markah kau tu... akakpun belum capai camtu lagi". hahhh... apa markah saya tinggi??? oooo pointer tertinggi 4.0 (four flat)... maknanya markah saya dah hampir nak 4.0 lah ye... kawan-kawan kata 3.5 ke atas dapat Anugerah Dekan... iye ke??? (tetiba barulah saya rasa seronok sangat dengan keputusan tu...) barulah berani nak cerita kat adik-adik saya... semua gelakkan saya pasal pointer 5.0 tu... huk huk huk. 
makanya, disebabkan markah semester lepaslah yang menjadikan saya risau sangat menanti markah semester ini. mampukah saya mengekalkan markah macam tu? atau merosotkah markah saya? markah lebih tinggi saya tak impikan... tahu usaha saya seciput je... tapi kalau dapat lebih baik, Alhamdulillah... 
Kalau dapat markah cam semester lepaspun, cukuplah... Doakan saya ya kawan-kawan!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!