Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Isnin, 9 Julai 2012

Nak berehat...

emmm ketika ini saya sedang mendengar lagu Hujan (Sudirman) di Suria fm... secara tiba-tiba airmata ini mengalir, deras sangat, tak mampu nak bertahan lagi... sayu sangat perasaan ni... macam-macam yang difikir, bersesuai sekali dengan "azam baru saya ni"... siapa yang friend dgn fb saya, tentu boleh baca post terbaru saya tu... saya tepek gambar "Thank You"...
thank you for everything... terima kasih atas segala-galanya... itulah yang ingin saya luahkan buat semua sahabat fb saya... terima kasih kerana sudi jadi sahabat saya, sama ada yang benar-benar ikhlas bersahabat dengan saya ataupun yang sekadar berpura-pura... banyak sangat dugaan dan ujian yang saya alami dalam facebook tu... suka duka pahit manis, semua ada... rasa nak delete je akaun tu, tapi sayang pulak... banyak kenangan kat situ.
~terima kasih teman, kerana pernah menceriakan hidup saya.. walaupun kini tiada lagi mesra antara kita~

oleh sebab itu, saya bercadang untuk berehat dari arena facebook dan juga blog ini untuk suatu masa yang belum dapat dipastikan lagi... sebenarnya saya dah banyak kali cuba berazam macam ni, tapi semuanya gagal... paling lama pernah saya buat cuma 2 minggu je tanpa fb... selain tu seminggu.. kali ini rasanya nak berehat panjanglah... baca report fb melalui sms celcom pun cukuplah... 
saya dah lama langgan sms celcom untuk facebook ni (1 minggu RM1= sebulan RM4)... kalau ada sesiapa yang nak jadi rakan fb saya, komen status saya, komen gambar2 saya, mesej saya kat fb @ tag saya, maka saya akan dapat repot tersebut dalam bentuk sms oleh celcom... senangkan.. selalunya saya akan dapat repot tu cepat...tapi ada kalanya repot tu sampai lambat jugak... contohnya ada kawan komen status saya pukul 11.00 pagi, repot tu sampai kat saya pukul 11.00 malam... emmm masa tu akan berderet-deretlah sms fb masuk...maklumlah 1 hari dikumpulkannya.. pasal itu saya silentkan telefon masa nak tidur... mengganggu dan juga buat suspen kita je..ingat ada hal penting sangatlah..hu3
kawan-kawan, tolong doakan saya supaya semangat saya kuat untuk menjalankan "azam baru" saya ni ye... saya nak jadi katak bawah tempurung semula... (lagi baik rasanya.) saya nak jadi seperti dulu, tanpa facebook tanpa blog, biarlah saya "hidup" sekitar sekolah saya, kuliah saya dan rumah saya je... cukuplah ruang sebesar itu untuk saya... biarlah dunia saya dihiasi dengan kerenah anak-anak murid saya sahaja... mereka lebih jujur... penat sangat rasanya melayan kerenah kawan-kawan... tak mau lagi jumpa kawan-kawan yang seperti gunting dalam lipatan, seperti bara dalam sekam... kawan yang penuh pura-pura... Ya Allah, jangan kau izinkan aku bertemu dengan sahabat seperti ini lagi... cukup sudah hati dan perasaan ini terdera sebegini... tak sanggup lagi untuk ku lalui semua ini. 
kawan-kawan, mungkin sedikit masa lagi saya juga akan mengundurkan diri dalam alumni... akan saya noktahkan penglibatan saya hingga setakat ini... itu sahaja yang mampu saya buat... dan saya akan membuat pengumuman secara rasmi setelah semua urusan telah saya kemaskini sebaiknya. Doakan semoga urusan saya dipermudahkan Allah... serta apa yang saya buat ini mendapat keredhaanNya...

Bertemu dan berpisah adalah lumrah kehidupan... sebelum saya menoktahkan coretan saya kali ini, terlebih dahulu saya ingin merakamkan setinggi-tinggi terima kasih kepada semua teman yang sudi singgah di laman saya yang tidak seberapa ini... buat sahabat-sahabat facebook yang dapat membaca tulisan ini, terima kasih tidak terhingga kerana sudi menjadi sahabat facebook saya selama ini. Saya ingin memohon keampunan dan kemaafan andai bicara saya, andai tulisan saya telah mengguris hati dan perasaan kawan-kawan semua... Redhakanlah pemergian saya untuk seketika ini... Tidak lupa juga saya ingin mengucapkan "Selamat Menjalani Ibadah Puasa Ramdhan" buat teman-teman semua. Maaf zahir dan batin.
p/s: "Secara jujurnya, saya akan tetap merindui semua sahabat facebook saya... pasti saya akan sunyi semula tanpa kalian di sisi... Ya Allah, tabahkanlah hati ini, berikanlah kekuatan atas kelemahan saya. Hanya keredhaanMu yang kuharapkan saat ini..." Aamiinn.
Izinkan ku pergi, walau tanpa rela di hati ini..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!