Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Sabtu, 12 Februari 2011

Merajuk???

Sapa dia yang merajuk tu??? Anda, saya atau dia??? Yang pasti bukan anda dan dia... sayalah tu ye... emmm, rasa macam iya dan macam tidak.... kalau merajuk, mestilah dengan orang yang menyayangi kitakan... sebab pepatah Melayu ada menyatakan.... "merajuk pada yang sayang"... tapi kes saya ni bukan melibatkan  mereka yang menyayangi saya.... susahlah nak cerita.

Sedih sangat hari Selasa lepas... tak sedar airmata saya gugur kat meja saya (dalam bilik guru)... tak boleh nak ditahan lagi, mencurah-curah laju... abis spek saya kuyup... yang bertuahnya... jiran-jiran (guru-guru) di sebelah meja saya (kiri, kanan dan depan) semuanya kosong... diorang ada kelaslah tu... dah pukul 12 lebih masa tu....kak Pah pun tak ada.. jadi selesalah saya melayan perasaan ketika itu..

Entahlah... sebenarnya ini bukan kes merajuk, bukan kes nak minta pujuk... tapi rasa terkilan jer...(terkilan dengan rasa kecik hati sama tak??? lantahlahkan...) rasa dah tak boleh nak berkompromi lagilah dengan orang macam tu... walaupun ada rasa kesian kat oranglain, tapi sebab dek oranglain saya terpaksa tetapkan hati dan perlu teruskan niat saya tu... itulah kan, kerana nila setitik, rosak susu sebelanga... kerana seseorang... orang-orang lain pulak yang terkena bahananya...


Maafkan saya, sebab tak boleh lagi nak meneruskan perjuangan ini... bukan saya tak ada perasaan, tapi saya juga perlu menjaga hati sendiri dan saya terlebih faham hakikatnya... saya tidak mahu melakukan sesuatu jika tahu tiada keikhlasan di hati saya... dan saya juga tidak mahu oranglain akan menjadi susah kerana saya... dulupun saya bermula dengan kosong. jadi tukarkanlah kosong itu dengan pengalaman demi pengalaman... yang penting kemahuan untuk belajar dan menjelajah ilmu yang luas itu...mesti ada... pasti berjaya.

Kak Pah kata saya merajuk tahap GABAN kali ni,
catat rekod... sebab ini rekod pertama saya. 
~ diam-diam ubi, berisi ~  
~ orang yang dok dendiam ni, kalau sekali bertindak.. inilah jadinya ~
Apa-apa ajelah kan kak Pah, 
akak jer yang tahu saya macam manakan... 

suka buat kerja di sebalik tabir je,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!