Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Isnin, 21 Februari 2011

SMS yang kunanti-nantikan...

Hari ini saya menerima satu sms... saya ingatkan repot dari fesbuk saya tu... mulanya saya buat tak heran jelah...  sms tu saya biarkan untuk seketika waktu... entah macam mana tiba-tiba tergerak hati saya untuk melihat siapakah gerangan yang sudi menghantar sms tu... bila saya baca baris demi baris... suatu perasaan menyelinap ke sanubari saya... kenapa ye jadi camtu? Anda nak tahu isi sms tu??? Serius nak tahu ni... ok, kita sambung lagi kat perenggan bawah plak ye...
"RM0.00 MOE: Tahniah! Anda telah berjaya ditawarkan Program Pensiswazahan Guru 2011. Untuk keterangan lanjut sila layari http://www.moe.gov.my mulai 21/02/2011". Sms ni saya baca berulangkali... betul ke sms ni? Kita kan selalu dapat sms cabutan bertuahlah, dapat hadiah misterilah... dan entah apa-apa lagi...yang hampir sama ayat macam sms yang saya dapat ini... bila saya dah yakin, sebuah senyuman terukir di bibir... betullah sms yang saya terima ini... gembira, sedih dan risau... 3 perasaan ini bergaul sebati... 
Gembira; kerana hasrat hampir tercapai. Sedih; kerana kawan-kawan saya dah lama menggenggam segulung ijazah, yg PhD pun ramai jugak... saya baru nak merangkak-rangkak di penghujung usia. Sedih kerana  saya tidak dapat berkongsi kegembiraan ini dengan emak saya. Semestinya beliau gembirakan. Risau; kerana mampukah saya menyelesaikan pembelajaran ini serta berjayakah saya membawa pulang ijazah idaman setiap pelajar itu? Pasti banyak pengorbanan dan perjuangan yang perlu saya tempuhi di sepanjang tempoh ini. Sudah tentu pelbagai onak dan ranjau yang akan saya lalui nanti... bila situasi sebegini diteliti sedemikian rupa, kaki terasa longlai tidak bermaya... sokongan, dorongan dan pengertian sangat diperlukan daripada insan-insan tersayang, agar kejayaan akan menjadi milik saya di suatu hari nanti.
~Buku adalah taman syurga bagi para pencinta ilmu...bacalah, bacalah.....~
"Ya Allah, Ya Tuhanku... kau berikanlah aku kekuatan, kesabaran dan ketabahan hati untuk meneruskan perjuangan yang suci ini. Buat teman-teman saya, sokongan dan semangat daripada kalian juga sangat saya harapkan selalu. Semoga  dengan doa kalian, saya berjaya mengharungi cabaran ini".
Syukur, Ya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!