Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Sabtu, 21 Ogos 2010

Ampuni Aku Ya Allah !!!


Tak tahulah kenapa minggu ini saya suka sangat mendengar 2 lagu/nasyid ni (link di facebook saya).

1) PadaMu Ku Bersujud (27/07/2010)..
Bila dengar lagu ni tak sedar airmata turun dengan lajunya... terasa banyaknya dosa yang telah saya buat dan terasa begitu jauhnya diri ini daripada Maha Pencipta. Rasa bahagia yang dipinjamkan pada saya kini, amat bermakna sekali tetapi kebahagiaan ini menjadikan saya rasa sangat berdosa pula. Sukar untuk saya luahkan di sini, bagaimana saya dibelenggu dengan 1001 persoalan dan tanda tanya, adakah kebahagiaan ini akan menjadi milikku selamanya atau sekadar singgah sebentar cuma.. Kebahagiaan yang belum pernah kualami dan belum pernah ku lafazkan sebegini...
Lirik yang sangat berkesan di hati ini:
"Kau tempatku meminta, Kau beriku bahagia, Jadikan aku selamanya, HambaMu yang selalu bertakwa, Ampuniku Ya Allah, Yang sering melupakanMu, Saat Kau limpahkan karuniaMu, Dalam sunyi aku bersujud".

2) Permata Yang Dicari 04/08/2010
Permata yang saya cari selama ini telah saya temui, namun sukar untuk diterima akal masih adakah peluang untuk memilikinya atau adakah saya hanya dipinjamkan sekadar untuk melihat dan merasai kilauannya sahaja... Ya Allah, Ya Tuhanku... dugaan ini amat berat dirasakan ketika dan pada saat ini...Kekosongan dan kesepian kini telah terisi cuma hadirnya telah terlewat namun amat membahagiakan... Salahkah anugerah ini terus saya rasai???...
Lirik ini begitu menyentuh perasaan saya...
"Ya Allah, Jika dia benar untukku, Dekatkanlah hatinya dengan hatiku, Jika dia bukan milikku, Damaikanlah hatiku, Dengan ketentuan-Mu, Dialah permata yang dicari, Selama ini baru kutemui, Tapi ku tak pasti rencana Ilahi, Apakah dia kan kumiliki, Tidak sekali dinodai nafsu, Akan kubatasi dengan syariat-Mu, Jika dirinya bukan untukku, Redha hatiku dengan ketentuan-Mu".

Ampuniku Ya Allah, Yang sering melupakanMu,





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!