Al-Quran

Ahlan Wa sahlan...

Jumaat, 16 Disember 2011

Seketika di Institut Jantung Negara, Kuala Lumpur


Pagi tadi, saya dengan adik lelaki saya..Andak (tulah sorang adik lelaki sayapun) pergi ke Institut Jantung Negara.. hantar abah check up... kebetulan saya masih cuti, dapatlah pergi... saya dah pernah datang kat IJN ni, lama dulu... 5 atau 6 tahun yang lepas... ketika pertama kali abah mendapat rawatan di situ... buat Angiogram...camtulah bunyinya ejaan kalau salah, nasib le... 

IJN banyak dah berubah... makin elegan dan elit... mendamaikan. kalau setiap negeri ada hospital jantung seumpama IJN, kan bagus... susunaturnya menarik, peralatan canggih, jururawat dan doktor yang peramah, suasana dingin...(air cond banyak, memanglah sejuk...terpaksalah saya pakai sweater...selalunya pakai masa demam jer...) Tepat pukul 8.00 am kami tiba di sana... semua urusan berjalan dengan baik dan selesai pukul 11.40 am tapi kena datang lagi 27 Dis 2011 dan 3 Jan 2012... tak kisahpun, asal penyakit abah dapat dipantau dan dirawat... kedua-dua tarikh tu memang pasti saya tak dapat pergi sebab persekolahan sesi 2012 dah bermula... 27 mesyuarat guru kali pertama untuk sesi 2012, manakala 3 Jan, hari pertama sekolah dibuka... adik-beradik lainlah yang terpaksa pergi...

11.50 am kami bergerak balik... baru seketika kami meninggalkan perkarangan IJN saya dapat sms daripada teman saya, Khairani.. dia bertanyakan tentang rawatan abah tadi... mekasih khai, sudi mengambil tahu hal keluarga saya terutama abah tercinta... apalagi, saya call lah dia... borak-borak sekejap... dalam pada itu masuk pulak 1 sms... oooo sms dari teman baik saya jugak... terima kasih sudi sms saya... rasa gembira dan ceria jer hidup hari ini.... semua urusan berjalan lancar... Syukur, Alhamdulillah dan aminnnn.

Terima kasih teman kerana masih sudi menghubungi saya, terutamanya ketika sebegini... terasa seperti diri dihargai dan diingati...sesungguhnya kalian sentiasa di hati ini selamanya... kerana nama kalian tidak pernah pudar sejak 25 tahun dulu...(1986)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih, sila catat lagi!